پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 181931
فاکتور هفت ايران در راه اروپا
تاریخ انتشار : 1394/04/02 10:48:20
نمایش : 1384
محققان و متخصصان دارويي کشور موفق به توليد داروي استراتژيک فاکتور ۷ شدند و اين دارو را از انحصار کشور دانمارک بيرون آوردند تا اين محصول در حال دريافت مجوز براي صادرات به اتحاديه اروپا باشد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، آريوسون، فاکتور ۷ انعقادي فعال شده نوترکيب است و يک ماکرو مولکول پروتئيني (گليکوپروتئيني) است که با تکنولوژي DNA نوترکيب و با استفاده از سلول هاي کليه نوزاد همستر (BHK) توليد مي‌شود و از نظر ساختار مولکولي و فعاليت بيولوژيکي کاملا مشابه فاکتور ۷ انعقادي فعال استخراج شده از پلاسماي انساني است.

مدير پروژه توليد فاکتور ۷ گفت: اين دارو براي بيماران مبتلا به هموفيلي اکتسابي، بيماران دچار کمبود مادرزادي فاکتور ۷، بيماران مبتلا به ترمبوآستني گلانزمن و به صورت آف ليبل براي بيماراني که دچار خونريزي هاي حاد ناشي از تروما شده‌اند کاربرد دارد.

دکتر فريدون مهبودي با اشاره به اينکه ايران توانست با توليد اين دارو، انحصار را از دست کشور دانمارک بيرون بياورد افزود: داروي فاکتور ۷ توليد داخل آماده صادرات به کشورهاي ترکيه و روسيه است و استانداردها و مجوزهاي لازم در اين زمينه را نيز دريافت کرده‌ايم و در حال دريافت مجوز براي صادرات به اتحاديه اروپا هستيم.

وي گفت: محصول ايراني فاکتور ۷ به قيمت۹۸۰ هزار تومان به سازمان غذا و دارو مي‌فروشيم و اين سازمان به صورت رايگان آن را در اختيار بيماران نيازمند قرار مي‌دهد، البته عرضه اين دارو محدود است.

داروي فاکتور ۷ پس از سال‌ها تلاش و با حمايت‌هاي معاونت علمي توليد شده است و در حال حاضر بيماران نيازمند مي‌توانند به صورت رايگان اين دارو را تهيه کنند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html